Archives Listopad 2021

Zdravé mlsání bez výčitek

Spousta lidí má ráda sladké, a to v jakékoliv podobě. Jenže někteří z nás mají zdravotní omezení, a nemohou jej jíst tak, jak by chtěli, a nebo dokonce vůbec. Nahradit některé potraviny těmi zdravějšími může být někdy problém, protože náhražka není dostupná, nebo stojí opravdu hodně peněz, což si ne každý může dovolit. A ruku na srdce – velká část zdravějších variant není moc chuťově dobrá.

skleničky marmelády

Naštěstí doba pokročila, a objevili se výrobci zdravého mlsání. Jednou z nich je marmeláda bez cukru. Pokud jste někdy četli složení různých výrobků, určitě jste si všimli, že je v něm spousta přidaného cukru navíc, který tam být nemá a nemusí. To potom znamená, že do sebe cpou cukr i ti, kteří by se mu ze zdravotních důvodů měli spíše vyhýbat. Zdravější varianta je vyrobená jen z ovoce a želírovacích látek, proto si ji můžete dát bez obav.

marmeláda s ovocem

Marmelády známe a jíme snad všichni – lepíme s nimi cukroví na Vánoce i Velikonoce, mažeme si ji na chleba i vánočku, můžeme si ji přidat do bílého jogurtu, vaříme z nich omáčky, patří na lívance i palačinky, prostě je můžete dát opravdu kamkoliv. V obchodech sice najdete velký výběr, ale většina bohužel obsahuje vysoké množství cukru. Ty naše ne. Jsou jen z ovoce. V nabídce je mnoho druhů, z nichž si každý určitě najde svou oblíbenou. Na výběr je klasická například v podobě malin či jahod, a pro ty, co rádi zkouší nové věci máme i ironii nebo muchovník. Vybírat je z čeho, udělejte si zásobu na delší dobu, nebudete muset myslet na dokoupení dalších. Slehne se po nich u vás doma zem, jakmile je někdo objeví. Jsou opravdu lahodné, chuť ovoce je velmi výrazná a díky nedoslazování vynikne. Nemusíte se vzdávat oblíbené pochutiny jen proto, že nemůžete cukr – teď si můžete dopřát marmeládu, která neobsahuje ani zrnko navíc. I bez něj to jde a dokonce líp, než s ním. Je to zdravější a chuťově o poznání lepší.

Kočičí krásky

Britská kočka

Jedna z nejoblíbenějších koček vůbec. Své obliby dosáhla především svou povahou a nenáročnou péči. Britské kočky jsou klidné, mazlivé a společenské. Nejsou však vtíravé a mají rády svůj klid. Klidně se Vám může stát, že tato kočka za celý den nevyleze z pelíšku. Zbarvení této kočka je v mnoha barevných variantách. Dosahuje váhy 4 až 8 kilogramů, nepotřebuje stříhat drápky a stačí jí vykartáčovat jednou týdně.
krásná koťátka

Ragdoll

Tyto modrooké krásky jsou velmi přátelské, přítulné a ke svému pánovi přilnou jako pes. Zvyknou si i na jiné domácí mazlíčky. Samotou velmi trpí. Jejich srst je polodlouhá takže je potřeba kartáčovat 2x týdně, v období línání častěji. Dosahují hmotnosti 7 až 10 kilogramů.                                
kočičí modelka

Mainská mývalí kočka

Tuto kočku můžeme znát také pod názvem „něžný obr“, toto označení napovídá o její povaze. Jsou hravé až do vyššího věku, jsou přátelské ale ne vlezlé. Rády si hrají s dětmi a nebojí se ani vody. V její povaze najdeme mnoho rysů po jejich předcích. Mainská mývalí je velká kočka s hustou srstí, kterou je třeba vyčesávat jednou týdně. Plemeno dosahuje váhy až 10 kilogramů.

ušlechtilá kočka
Ruská modrá kočka

Smaragdové oči a krásný šedomodrý kožíšek je poznávacím znakem této kočky. Je to klidné a  společenské plemeno, které nejraději lenoší v pohodlí domova. Je hravé až dlouho do dospělosti. Naučí se aportovat, chodit na vodítku a další kočičí kousky. Ruská modrá je drobnější plemeno s váhou okolo 5 kilogramů. Její srst je téměř bezúdržbová. Důležité je kočičce zastřihávat drápky.
 

Sphynx

Poznávacím znakem této kočky je její vzhled. Její kůže není pokrytá typickou srstí ale velmi jemnými chloupky. Je potřeba jí 2x za týden vykoupat a v létě ošetřovat opalovacími krémy. Jsou to hravé, inteligentní, přátelské kočky, které velice špatně snášejí samotu. Jsou zvědavé a rády se předvádí před hosty.
 

Norská lesní kočka
 

Jestli máte domek se zahradou tato kočka je pro Vás ideální. Norské lesní kočky jsou energické, odvážné a hravé. Ocení proto výběh na zahradě. Ráda loví a ke své rodině si vybuduje velmi vřelý vztah. Těmto kočkám nevadí ani velké mrazy a to až -30 stupňů Celsia. Je potřeba je vyčesávat 2x týdně.

Kde vzít nějaké peníze?

S penězi nejsou v dnešní době žádné žerty. Kdo je má, ten má před sebou moře neomezených možností, zatímco ten, komu scházejí, aby se mořil nedostatkem a bál se toho, co mu přinesou dny příští. A jak si z tohoto konstatování lehce domyslíme, nenajdeme člověka, který by chtěl mít peněz málo. Všichni jich chceme mít dostatek.

Jenže dostatek peněz není nikdy zaručený nikomu z nás. U každého může někdy dojít k tomu, že by ještě nějaké ty finanční prostředky potřeboval, ale už je nemá a jen tak ani mít nebude. A je docela pochopitelné, že ocitneme-li se v takové situaci, pokoušíme se získat další hotovost, jak jenom se dá. Jenže ne vždycky úspěšně.

bankovky EU

Často se stává, že někdo v nouzi shání, seč mu jenom jeho síly stačí, ale stále ne a ne mít dost. Uskromňuje se, ale ani to k vyrovnané platební bilanci vést nemusí. A tak leckomu nakonec zbude jediné východisko, jímž je půjčka.

Někomu pak pomohou bankovní nabídky. Pokud dotyčný přijde do banky a dostatečně prokáže svoji schopnost požadované peníze vrátit, je mu tam přáno.

A když člověk v tísni nemá naději splnit to, co se po něm chce v bankách? Pak jsou tu k dispozici i nebankovní nabídky. A i taková hypotéka bez doložení příjmu může být pro leckoho dokonalou pomocí. Tady se totiž není třeba bát ani nedostatečně vysokých příjmů, ani registrů dlužníků či jiných nedostatků. Tady je hlavní, zda se může člověk za půjčku zaručit zástavou nějaké svojí nemovitosti.

bankovky eura

Kdo tudíž vlastní nemovitost a vydělává aspoň něco, může mít třeba až sedmdesát procent odhadní ceny oné své nemovitosti kdykoliv k dispozici. A splácet pak může třeba i třicet let, což je dost času na to, aby se zvládla klidně i hodně velká půjčka. S jejíž pomocí může ten, kdo ji dostal, zvládnout všechno, co mu dělá starosti. A kdo by toho vzhledem k docela nízkým úrokům nevyužil?

Jak sport ovlivňuje náš život

Fyzický pohyb je pro zdravé jedince opravdu důležitá součást života. Bohužel existuje spousta lidí, kteří jsou zdravotně indisponováni a nemohou určité fyzické aktivity vykonávat, ale i těmto lidem je pohyb životně důležitý, jen je potřeba tomu trochu napomoct jinými způsoby. Pohyb nám prokrvuje tělo, rozhýbá nám části těla určené k pohybu a přispívá k lepšímu fungování pohybového aparátu. Další pozitivní účinky pohybu jsou také v oblasti psychiky. Díky sportu dokážeme zlepšit naše soustředění, vyplaví se nám do těla hormony, které nám i napomáhají k lepší náladě a často nás aspoň na chvíli opustí myšlenky na dennodenní strasti.

stín basketbalisty

Mnoho rodičů dává své děti od útlého věku na sportovní kroužky a i ve škole je tělocvik povinným předmětem. Po té co tyto děti vyjdou ze školy a jsou již dospělými, tak často na pohyb a sport zanevřou pokud nejsou ke sportu nakloněni natolik, že by jim jejich talent a úspěch ve sportu vydělával či tvořil neoddělitelnou část jejich života. Často tito lidé zapomenout jak dobré pocity vznikají z toho, když se zajde člověk intenzivně na hodinu zapotit do tělocvičny a poté jim toto chybí. V pokročilejším věku si poté uvědomí, jak moc je pohyb potřeba, ale už můžou být na těle vytvořeny nenávratné změny, které mohou v budoucnu hodně bolet. Nedostatek sportu může vést ke ztuhnutí či k nezdravým návykům, které nejsou poté kompenzovány zdravým pohybem. To celé může vést k rehabilitacím a případně i k zásadnějším zdravotnickým zásahům.

závodní dráha

Obecně se doporučuje si aspoň jednou týdně najít čas na cvičení. Ideální je však každý den věnovat aspoň deset minut protažení a rozhýbání těla. Cvičení přispívá našemu životu mnoha pozitivními aspekty a je velmi důležité, ale lidé již od útlého věku pohyb rozvíjeli a naučili se mít tuto aktivitu rádi a poté se k ní nemuseli složitými způsoby přemlouvat a motivovat.